Skip to main content

Segmen Tambah Follower Awal Tahun 2013 oleh Emmymazli


Assalamualaikum.. Diharap semua berasa riang ria sebelum memulakan mata dan hati bersedia membaca entri ini ,, cewah .. Sebenarnya segmen ini sudah di publish bebrapa hari lepas, tapi tak habis mengarang disebabkan beberapa perkara yang saya tak dapat elakkan disebabkan saya berada di Cyber Cafe, antaranya:
  • Ada orang melihat saya daripada belakang tatkala menulis segmen ini
  • Ini kerana saya jadi kurang selesa dan boleh jadi 'lost of idea'
  • Entah kenapa entah, kalau nak update sesuatu tu , kalau orang nak baca mesti selepas saya tulis
  • Semasa saya tulis mungkin akan menyukarkan saya untuk menulis,, hehehehe

Sebenarnya tahun baru ini membawa makna yang sangat mendalam bagi saya. Bermacam suka dan duka yang berlaku dalam hidup saya sebelum bermulanya tahun 2013 ini. Antara suka adalah, tak sangka final projek dapat perak, tamat pengajian diploma, konvo, dapat sambung ijazah... heheh.. Antara dukanya ialah, kereta kemek , kemalangan kereta, kemalangan motor, adik patah kaki, konlfik, dan lain-II. Sedih kan. Tapi takpa kita tutup kesedihan itu dengan senyuman. Insyaallah ia pengubat duka dan lara yang tersimpan di kalbu.

 Saya dan segmen ini .
Semestinya bagi saya ini amat penting bagi saya untuk menjejakkan kaki ke dalam kancah Dunia Seorang Blogger. Demi mencapai tahap itu, maka bermacam=II pendekatan saya ambil. Sebab saya masih lagi baru, masih lagi dalam permulaan. Ingin berkawan dengan blogger-II tempatan. Pastinya ia merupakan titik keindahan dalam meluaskan ukhwah untuk saya.

Tahun Baru, Hobi Baru.
Mungkin tidak semua dapat mendifinisikan apa kebenda ini. Hehehe .Hanya diri sendiri yang tahu, betapa kuatnya naluri saya untuk menulis dan membaca dari sudut yang baru. Pembaharuan di setiap tahun dalam diri saya , tahun ini merupakan kali pertama saya menyahut seruan ini untuk aktif menulis dalam pelbagai sudut dalam satu platform yang terbaik iaitu blog =).

Satu Pembaharuan.
Pembaharuan hobi dalam hidup saya iaitu menulis sesuatu dan membaca sesuatu. Kalau dahulu saya hanya minat membaca buku-II cerita dan hanya menulis teknikal dan ilmiah hanya untuk menyiapkan assignment dan report sahaja, tetapi tahun ini saya menghasratkan lagi dalam diri untuk menokok tambah perkara baik iaitu membaca buku yang menjerumus kepada pengisian diri kearah keimanan, menulis idea-II ataupun cerita-II mengenai diri sendiri yang memberi kebaikan kepada orang lain. Semestinya saya minat dan teruja nak baca entri-II anda semua kalau boleh, sebab dari situ timbul pemikiran saya , apakah tema yang sesuai untuk saya meng'entri pada hari ini .

Tak suka membaca, Tak Mungkin berblog.
Ini merupakan salah satu sebab kenapa saya sudah lanjut usia barulah ingin menceburkan diri kedalam bidang ini. Pertamanya, tiada dorongan, keduanya kurang membaca. Saya rasa blogger yang paling ramai diplopori adalah dari kalangan perempuan berbanding lelaki. Saya lelaki. Tentunya minoriti. Tetapi kurang mendapat sambutan daripada rakan-II lelaki sendiri. Mungkin mereka sudah menjangkau pemikiran tentang kerjaya agaknya. HEHE. Antara alasannya kenapa tak suka berblog adalah, "Aku tak suka membaca yang merepek-II ", what ?? tak semestinya merepek ok. Jangan membuat keputusan terburu-II sebelum membaca isinya .. hehehe

Okie, setakat itulah isinya yang sedikit sebanyak dapat saya celoteh. 

Bai Bai babababai




Comments

Emmymazli said…
Hi dear...
terima kasih join segmen emmy...
done follow you...
terima kasih juga di atas pandangan yang diberikan.... TQ ^_^
sama-II =) saya newbie lagi ,, mohon sokongan dari anda semua
sama-II =) saya newbie lagi ,, mohon sokongan dari anda semua
Anonymous said…
hai .. cantik blog bagi seorang lelaki .. kalau tak kisah follow saya balik.. saya dah lama blogging tapi follower biasa biasa .. thanks :)

http://pandamatalebam.blogspot.com/2013/01/segmen-tambah-follower-awal-tahun-2013.html
Cik Aishah said…
Singgah sini dari segmen yang sama...:D

Popular posts from this blog

Nostalgia impian dan Harapan Cita-citaku

Assalamualaikum. Selamat Awal Pagi. Mesti korang ingat saya sedang Fresh bangun pagi terus update belog kan ?? Sebab termimpi apa entri yang bakal ditulis ?? hahaha tidak lah sebegitu. Sebenarnya saya belum lagi tidur. Dah biasa dah macam ni. Bagi saya waktu-waktu macam ini sesuai untuk saya menulis entri yang apa sahaja terlintas di benak fikiran ini. Apa perasaan saya sekarang ? Gemuruh atau Risau ? ke gembira ? . Saya nak ceritakan aktiviti harini sebelum ubai sibuk mengupdate entri ini. Firstly berkenaan cita-II ubai. Bila cerita pasal cita-II mesti semua orang suka mengelamun. Aku nak jadi angkasawan lah, nak jadi saintis lah, nak jadi seorang Motivator terhebat lah. Bagus semua itu, kerana prinsip ubai, apa yang kita impikan , apa yang kita cakapkan , itulah akan berlaku sebenarnya. Impian itu cas semangat dan mempengaruhi tubuh badan akal fikiran okay. Okay, dah jauh telajak ni, masa ubai kecik-II dulu ubai pernah terbayangkan yang ubai ini akan jadi saintis berjaya. Cewah! sa

Selepas Viral: Saya datang dengan hasrat, untuk berkahwin dengan anak pakcik

Bakal yang aku jumpa selepas aku viral.. Masa ni bulan 6.. Bulan puasa.. Teringat lagi, dia sungguh sungguh suruh datang berbuka sama sama dgn family dia, sambil sambil tu jumpa mak ayah terus bincang pasal kahwin.. Dalam hati, "..mak aiiihh, terus suh dtg bincang dengan family teruss.. padahal tak kenal lagi ni.. sungguh sungguh tu dah nampak sikit dah.." Dalam ramai ramai wanita.. dia antara yang pertama, terus suruh bincang dengan mak ayah... Antara beribu orang yang sempat aku balas satu satu tu, aku terbuka hati nak bagi no phone aku kat dia.. Kenapa terbuka hati? Itu perancangan Allah.. . . Mulanya mmg stranger, kami tak pernah kenal langsung.. nak stalk kat FB pun tak lepas, sebab masatu takda gambar dia kat FB. . . Dia selalu mesej suruh dtg rumah jumpa mak ayah.. dia kata dia tunggu aku.. . . disebabkan aku bz dah nak praktikal.. ke Kuantan.. aku biarkan saja.. tak dapat memenuhi hasrat berbuka sama sama dengan keluarga beliau.. . . Bukan aku tak nak terim

SEGMEN : Blogwalking & Kenali IPT

Kelik kalau nak Join SEGMEN ni >> Husna Humairah  & Kak Niera Assalamualaikum, Selamat malam, sepetang bersama dalam blog . Wah , segmen ini mampu menarik minat saya lah. Saya sebenarnya blogger baru tau, memang minat join segmen. Tapi tidak lah semua segmen. Sebab percambahan segmen ni sangat drastik, tak sempat saya nak follow satu, demi satu, sebab saya pun sedang sibuk. Ini pun curi masa sikit sebab exited nak join segmen ini [ditulis pada waktu malamnya]. Terima kasih banyak-banyak kepada husna humairah & Kak niera sebab jemput join segmen ini. Emm nak tanya ? adik beradik ea ? nama macam semacam jea ? hehehe. Maaf busy body sikit. Tapi memang hebat lah , sebab idea segmen ini sebenarnya memberi impak positif sebenarnya kepada sesiapa yang membaca, menimbulkan perasaan menarik buat saya untuk menulis lagi =). Terima kasih ya. Bila bercerita pasal IPT "Entry kalian mestilah berunsurkan IPT masing-masing. (samada mengenai pensyarah, atau c