Segmen: Story Mory Lawak - UbaidullahJaafar

Sunday, 6 January 2013

Segmen: Story Mory Lawak





 






Cerita rekaan untuk gurauan semata-II
*cerita ini merupakan gurauan semata-II, tidak bertujuan untuk menyakitkan hati seseorang, hanya bertujuan untuk menghilangkan rasa tertekan bila belajar. Sebenarnya gurauan berbentuk ini mampu melahirkan keakraban sebagai seorang kawan. =)

Gambar ini memberi 1001 makna buat diriku. Hehehe . Bukan apa, hanya gurauan bersama budak kelas. Saling kena mengenakan. Atas tujuan mahu menghiburkan hati yang tension menjawab ujian programming masa itu. Tenyata kawan saya yang melihat gambar ini tertawa yang menggambarkan kegelian hatinya yang teramat sangat. Ketawanya berbunyi begini .. Hihihihihi.. hihihihi. hihihihi . Ini menunjukkan betapa geli hatinya kami. Gambar budak ini saya jumpa di laman Facebook. Maka saya meyimpan gambar ini untuk pengubat duka lara ketika sibuk menyiapkan tugasan. Saya sengaja menujukan gambar ini kepada kawan saya di group kelas facebook bahawa gambar ini adalah masa engkau kecil-II kan? ujar saya . Malah dia langsung tidak terkata apa-II selain ketawa mengenangkan masa kecil-II nya yang nakal. Agak kena dengan gambar ini. Sempat saya mengenakan bahawa cawat pink yang dikenakan oleh budak ini tidak sesuai, terlalu longgar. Lantas dia mengenakan balik kepada saya , itu adalah cawat yang dipinjamkan daripada engkau ubai. Kan kau masa kecil-II kan berbadan besar, masa itu cawat aku basah, tu yang aku pakai engkau punya. Cehh .. Berseloroh umpama cerita benar sahaja. Maca adik beradik je dulu. hehehehe.









Gurauan untuk saya pula

Selepas beberapa hari itu, kawan saya mencari jalan untuk mengenakan saya pula, memandangkan saya pernah bercerita bahawa dulu masa saya kecil-II pun tidak kurang juga nakalnya. Maklumlah masa itu ada adik yang berumur kurang setahun dari saya. Pastinya gurauan , tangisan, nostalgia kecil-II dulu tidak terpadam di benak fikiran. Saya masa berumur 2 tahun , pernah termakan ubat nyamuk tanpa disedari ibu bapa saya. Lantas saya dibawa ke klinik untuk rawatan. Cerita itu saya sengaja bawa ke peringkat kelas saya sambil mereka tertawa mendengar cerita itu.

Disitulah gambar ini mudah dicari di enjin carian google. Pandai betul dia mencari . Macam sepadan agaknya . heheehehe .. Tapi bagi saya gambar yang paling atas tu paling lawak. Tak terkata-II sampai tak boleh dah nak bercerita . Saya rasa pun dengan gambar itu , anda boleh buat berbagai-II andaian dan cerita rekaan terbaru untuk menaikkan lagi kandungan lawak yang tersemat pada gambat tersebut. Hehehehe . Siap boleh buat segmen pasal gambar ni lagi . Hehehehe.




Perlakuan yang mungkin dilakukan oleh budak ini:-
  • Sedang membuat tarian Oppa Gangnam Style Op Op OP
  • Sedang bersilat menentang musuh.
  • Seolah-II melawan raksasa yang sedang menyerang menggunakan kuasa tangannya
  • Sedang mengira jari dia



itu diaaaa ,,,,rupa-II nya budak ini terlibat dalam watak cerita naruto. Patutlah macam pernah nampak jeaaa . heheheheeh. kalau tak, makan pasir jawabnya !



Terima Kasih membaca =)

3 comments

Post a Comment
 
This blog was own by me & copyright 2012 Ubaidullah Jaafar . All Right Reserved To Me.