Awak tak nak taaruf, tapi suruh datang rumah jumpa mak ayah awak.. - UbaidullahJaafar

Monday, 26 September 2016

Awak tak nak taaruf, tapi suruh datang rumah jumpa mak ayah awak..

Seyesly, first awk wassap sy... sy xnk layan.. sy anggap kita tak leh teruskan...



sbb awk ada bg statement tak matang kat org tgh sy, mungkin awak masih muda orangnya.. 😁😁😁😀😀😀..

Tp...

Awak tak putus asa org nya... masih lg tanya kat sy..
Awak tetap hantar whatsapp..

Baca sini >> saya nak kamu bakal imam saya

Tapi sy buat layan tak layan jerr...

Tau tak.. ayat ayat semua tu sy dah siapkan da siap siap..

Pastu awk persoalkan...
Yg awk betul betul nak sy..

Seperti text diatas.. buat sy terharu..

Tapi hati sy degil lg...
Sy malas nak layan..

Masa tu lak da ada mak org approach sy bg pihak anak dia... dia pun sungguh sungguh...
.
.
Hingga lah.. kita mulai snyap...
.
.
Satu hari sy dpt idea.. sy cari awak balik nak rekemen utk adik sy...


Awk tau tak.. sy da gtau semua kat adik sy.. yg awk akan jd bakal adik sy tuu 😬😬😬😬


Last last.. sy ikutkan jerr.. jumpa mak ayah awak.. pun masa tu sy tak la dtg utk sungguh sungguh..

Mana la tahu boleh adjustkan lg utk pihak adik sy..


Bila da sampai uma awak...

Rupanya tidak..

Awak ttap nak saya... awak geleng geleng... yg mana awak tak setuju dgn adik sy.. awk nak sy jgk..

"...huhh... betul sungguh sungguh nak sy ni.."

Yg hati sy mula kuat..lepas mak awak gtau...

..awak ank yg baik..
..ank yg tak nakal..
..rajin..
..mmg apa apa rapat dgn mak dia..


Perghhh... sy terus kuat kat awak...

Pas awak geleng tu..
N harapan mak awak kat sy..

lau ada jodoh dgn ank sy ni..
Jgn sakitkan hati dia..

N pengakuan mak awak, yg awk ank yg baik...


Lepas tu terus sy kata dlm hati..

Ya..Allah.. dalam banyak banyak org yg hadir... awak sorang je yg btul betul sungguh sungguh...


Awak tau tak..

Kesungguhan awak tu.. sy tertarik sgt...

Sy hargai kesungguhan awk..

Sy ada banyak baca quote positif...

"..Jgn fikirkan yg kita bersungguh kat org..
Tapi hargai org yg sungguh sungguh dgn kita..."


Saya ikhlas..
Saya hargai awak..

Sy harap awk nak sy sungguh sungguh luar biasa ni..

Xpernah dlm life sy ada org mcm awk ni..

Sy harap awk mmg btul btl nak saya..

Terima kasih sebab hadir dalam hidup saya =)



Mak saya, sarungkan cincin tunang kat dia.. masa ni aku pun jarang bercakap, sebab dia malu gila nak cakap..



Thankkk, pada pakcik makcik saya yang sanggup turun jauh jauh utk raikan majlis tunang..



Saya duduk luar, bebual dgn orang sekeliling.. ada dari pakcik pakcik dia, ada jgk dari jiran tetangga..



Antara hantaran yg makcik aku buatkan.. aku tak tahu pun apa hantaran tu.. sebab semua makcik aku uruskan..

Tarikh pernikahan saya: 10/12/16
Lokasi: Muar

Update:
InshaAllah nikah n walimah nanti, tokey tokey dari kwan baik sponser.. Semoga murah rezeki sebab sudi sponser..

Pelamin disponser oleh FB: Pelamin Hipster



Photografi disponser oleh FB: Dnova production


Videografi: My Team

Pengumuman:



Lepas kahwin nanti, semua catatan jodoh akan dirakam melalui bait bait penulisan, penuh dengan tips dan inspirasi, pengamatanku..



InshaAllah, semoga sama sama membaca dan terinspirasi. Akan dilancarkan selepas nikah nanti.. dan akan terdapat di semua kedai buku..

Silakan SHARE, sempena pelancaran nanti anda berpeluang jd pembaca pertama saya =)



P/s: aku kena bagitau aku dah tunang.. untuk yang dah tanya dah jumpa ke belum.. untuk menjaga hati kedua belah pihak dan tak salah faham =)


Terima Kasih membaca =)

 
This blog was own by me & copyright 2012 Ubaidullah Jaafar . All Right Reserved To Me.